תפריט
דיאטה – חשיבותה של ארוחת הבוקר
רוב האנשים לא אוהבים לאכול בבוקר. חלקם יאמרו שאין להם תיאבון, רבים יגידו שהם עושים זאת כדי לא לעלות במשקל והיתר יספרו לכם שפשוט אין להם זמן.
לכולם אפשר לענות וגם לספר על חשיבותה של ארוחת הבוקר. אולי זה ישכנע אותם כי בכל דיאטה וגם דיאטה מהירה מקבלת ארוחת הבוקר משמעות חשובה וקריטית להצלחתה.
לאלה שאין תיאבון, אפשר להגיד בוודאות שאחרי מספר ארוחות בוקר מתרגלים והתיאבון נפתח, לכן דיאטה בה ארוחת בוקר מעניינת, מגוונת ומזינה תפתח את חושי הטעם והריח בעקבותיהם יבוא גם התיאבון.
מי שיגיד לכם שאין לו זמן, נבקש ממנו לקום שעה קודם. זמן ניתן לעשות. כאן נתמקד במי שטוען כי הוא לא רוצה להשמין וכי דיאטה בה קיימת ארוחת בוקר אינה מתאימה לו.
בשורות אלה תקבלו קצת המלצות על דיאטה ותבינו מעט את חשיבותה של ארוחת הבוקר.
הרמב"ם, גדול הרופאים לפני 800 שנה אמר כי על האדם לאכול ארוחת בוקר כמו מלך, ארוחת צהריים כמו נסיך וארוחת ערב כמו עני. כלומר, גם הרמב"מ דגל בארוחת בוקר גדולה. חוקרים שחיים במאה שלנו הגיעו למסקנות זהות. מחקר שעשו על דיאטה גילה כי ארוחת בוקר מלאה המכילה סיבים תזונתיים, דגנים מלאים, חלבון וחומצות שומן חיוניות, מסייע לתהליכי דיאטה והרזיה בצורה ברורה.
המחקר בדק קבוצת נשים גדולה ומצא כי הנשים שפתחו את יומם בארוחת בוקר מזינה כזו הפחיתו מהמשקל שלהן יותר מנשים לא אוכלות ארוחת בוקר או שבחרו ב- דיאטה שאינה מכילה סיבים תזונתיים. החוקרים מצאו כי הנשים שאכלו דגני בוקר וסיבים תזונתיים פשוט הורידו יותר. במילים אחרות , דיאטה מוצלחת יותר. המחקר משער שהסיבים, המינרלים והוויטמינים שבדגנים המלאים או במזון כמו קוואקר (שיבולת שועל) עוזרים מאוד בתהליכי הרזיה, כיוון שהם סופחים שומנים וגורמים לתחושת מלאות.
המחקר פורסם בכתב העת של האגודה האמריקאית לסוכרת.
להלן דוגמא ל- דיאטה עם ארוחת בוקר מזינה ויעילה לתהליך ההרזיה המאוזן הרצוי לנו.
3 פרוסות לחם שיפון\ קמח מלא או 5 לחמית משיפון עם גבינת עזים או חצי אבוקדו. ביצה קשה + סלט ירקות, דגש על ירקות ירוקים. להוסיף לסלט 1 כף פשתה טחונה. תוספים: ויטמינים, כרום פיקולינט ( מסייע לחיטוב ומאזן הסוכר בדם)
או: ארוחת דגנים מלאים. כלומר ברנפלקס וגרנולה עם חלב (עדיף סויה) אם את רגישה לחלב פרה. אתם יכולים להוסיף פרי. חצי בננה למשל, או תפוח.
אנו ממליצים על שתיית תה ירוק או נענע\ שיבה \מרווה\ זעתר אחרי הארוחה.
מחקרים קודמים הראו כי דיאטה ובה דילוג על ארוחת הבוקר פוגעת בהרזיה: אף שלכאורה אלה שאינם נוהגים לאכול בבוקר צורכים פחות קלוריות, הרי שמאוחר יותר ביום הם משלימים את החסר הקלורי באכילה בין הארוחות ובצריכת חטיפים בכמויות גדולות.
אנו מאחלים דיאטה מוצלחת